Nu kan du beställa allt från markvibrator, plattvibrator, länspumpar, Cederroths första hjälpen till och med hydraulolja från samma leverantör. Du kan således effektivisera alla dina beställningar vilket skapar stora fördelar för dig som entreprenör.
Du kanske arbetar inom byggbranschen, transportbranschen eller något annat industriellt område och behöver industriförnödenheter. Sannolikt beställer du idag från många olika leverantörer. Men du kan spara både tid och pengar med att skaffa ditt material och industriförnödenheter. För att spara tid och effektivisera processen kan du som företag beställa från exempelvis equipmentstore.se.
Det är enkelt att komma igång och beställa allt du kan tänkas behöva
Det första steget är oftast bara att skapa ett konto hos din valda leverantör. På så sätt kan du spåra dina beställningar och hålla en historik över vad du har beställt tidigare. När du väl har skapat ett konto ska du se till att lägga till all relevant information som ditt namn, företagsnamn, adress, telefonnummer och e-postadress. Detta kommer att spara tid när du gör framtida beställningar. Att du snabbt kan göra en regelbunden beställning eller kopiera en tidigare utförd beställning, gör att du kan spara ytterligare tid.
Kontrollera om det finns smidiga lösningar för att namnge dina beställningar eller sortera dessa på något sätt, så att du enkelt kan hantera olika beställningar. Det kan vara bra att dela upp dina beställningar mellan exempelvis mellan olika områden som verkstad, kontor eller om det är andra typer av förbrukningsvaror.
När du tittar på industriförnödenheter så kan det även vara bra att beställa dessa på dunk (20 liter), fat (208 liter) eller IBC (1000 liter). Tänk dock på att beställa i lagom mängd motsvarande din förbrukning så att du inte bygger upp ett lager i onödan.
Var specifik när du gör din beställning
När du gör din beställning ska du vara så specifik som möjligt om vad du behöver. Detta inkluderar antal artiklar, typ av produkt, storlek, färg och andra relevanta specifikationer. Genom att vara specifik kan du undvika förseningar eller förvirring som kan uppstå om din leverantör inte har all information som de behöver. Om du dessutom har ett önskat leveransdatum, se över om det går att förhandsbeställa detta och inkludera det i din beställning ifall det är ett datum längre fram.
Spåra din beställningshistorik
Som tidigare nämnts är en av fördelarna med att ha ett konto hos din leverantör att du kan spåra din orderhistorik, i vissa fall så är detta begränsat. Detta kan vara till hjälp om du någonsin behöver hänvisa till en tidigare beställning eller om du vill beställa om en viss vara. I vissa fall kan leverantörerna också erbjuda rabatter för återkommande kunder, så det är alltid värt att kontrollera om detta är något som är tillgängligt. Du kan även spara din orderhistorik så att du enkelt kan ta fram artikelnummer.
Genom att följa dessa tips kan du effektivisera beställningsprocessen från din leverantör. Genom att ha ett konto inrättat i förväg och vara specifik i din beställning kan du undvika potentiella förseningar och förvirring. Att spåra din orderhistorik kan dessutom spara tid om du någonsin behöver hänvisa till en tidigare beställning eller beställa om en viss artikel.