Laddningsstationer för elbilar för den nya generationen elbilar

I början kommer att ordna med installationen av laddstationen vara en del av inköpsprocessen för att köpa ditt första elfordon (EV). Alla godkända laddare av de olika tillverkarna kommer att vara kompatibla med SAE J1772-standarder för elfordon och elektriska kontakter.

Du kommer inte att kunna köpa bilen om du inte är villig att installera en laddstation i ditt hem. Konsumenter som köper Nissan Leaf kommer att behöva använda sin exklusiva entreprenör, AeroVironment, för installation av hemladdare. De kanske kan installera sin egen laddningsutrustning om de skriver på ett undantag.

Chevy Volt kommer som standard med en 110 volts laddare som gör att du kan ladda direkt från ditt vägguttag. För Volt-kunder som föredrar att ha en 240 V snabbladdare installerad är SPX service solutions den exklusiva entreprenören för installationen av deras snabbladdningsstation.

Det är stor skillnad i fordonens utbud på grund av storleken på deras batteripaket. Chevrolet anser att Volt är ett hybridfordon som kan kopplas in. GM beskriver bilen som en EV med utökad räckvidd (elfordon) med ett mindre batteri. LEAF är strikt elektrisk med ett mycket större batteripaket som är 2-3 gånger så stort som volten. Chevy Volts 16kwh-batteri kommer förmodligen bara att använda 8 kw av det. Leaf kommer att innehålla ett 24 KWh batteri, men kommer förmodligen att behöva använda 80-90% för att öka batteritiden. För att ladda LEAF helt måste den vara ansluten till ett 110v-uttag under hela dagen. Det förväntas att kostnaden för att installera en nivå II hemladdningsenhet kommer att kosta cirka $2 200.

Eftersom Nissan LEAF och Chevy Volt förväntas bli de första bilarna som kommer att kräva installation av en nivå 2-hemladdare fram till 2012, förväntas det att efterfrågan på hemladdningsenheter kommer att förbli låg, om inte ett överraskande antal första ägare väljer att ha snabbladdarna professionellt installerade.

Nu är det ett antal företag på väg in på laddstationsmarknaden. AeroVironment var det första företaget som ägnade sig åt att utveckla och bygga nivå II hemladdningsenheter. Anledningen till att de vann kontraktet från Nissan var förmodligen för att de var först med en produkt att erbjuda. De flesta andra företag som utvecklar och bygger laddstationer fokuserade på industrienheter för kommersiella och kommunala installationer. Men det håller på att förändras när de första elfordonen på massmarknaden äntligen är redo att lanseras.

Nedan är de aktuella företagen som tillverkar laddstationer för elfordon

ECOtality- ETec

Nu kallad ECOtality North America, ECOtality har producerat elektriska laddningsstationer ett bra tag. Industriell utrustning som gaffeltruckar har använt elektrisk laddningsteknik under en tid. De har använt sin erfarenhet för att marknadsföra Minit-Charger för både privata och kommersiella laddningstillämpningar. EV-projektet som förvaltas av ECOtalty strävar efter att installera tusentals laddstationer under nästa år i de 5 stater där elbilarna först kommer att släppas. ECOtality installerar även stationer tillverkade av andra tillverkare. ECOtality bygger både nivå I och nivå II laddare men gör ingen snabb DC-laddningsutrustning. ECOtality har nyligen introducerat en ny linje av laddningsstationer för kommersiella och hemmets nivå II. Man tror att de nya stationerna designade av ett globalt industridesignföretag,

SPX

SPX har valts ut av Chevrolet att vara den exklusiva tjänsteleverantören för köp och installation av Chevy Volt 240 Volt snabbladdare för hemmet. SPX kommer att underlätta varje aspekt av inköp och installation av snabbladdarna som kommer att ladda volten på cirka 4 timmar. SPX-teamet kommer att ge råd till husägare om kraven för att uppgradera sin eltjänst för att passa hemladdningssystemet och kommer till och med att hjälpa dem att vidta nödvändiga åtgärder för att kvalificera sig för reducerade elkostnader.

AeroVironment

AeroVironment valdes att vara den Laddstation hemma exklusiva installationsentreprenören för hemladdning för Nissan LEAF. Även om AeroVironment mest är kända för bostadsinstallationer är de ett av få företag som säljer både Level II och snabbladdande DC-laddare för kommersiellt bruk. AeroVironment är ett väletablerat företag som under många år utvecklat obemannade flygplan för militären. Företaget ansvarade för laddaren till Impact, föregångaren till GM EV1 byggd på 1990-talet. De utvecklade även laddstationerna till EV1, så det är bara naturligt att de tillverkar de nya versionerna av laddstationer.

Coulomb Technologies

Coulomb Technologies är en av de mer kända tillverkarna av elbilsladdningar. Coulomb bygger snabbt ut sitt Charge Point-nätverk för medlemskap som gör det möjligt för deras medlemmar att dra upp till någon av sina stationer och börja ladda omedelbart. För närvarande är de flesta av de 300 stationerna de har installerat nivå I, men de har nu börjat installera nivå II laddare också.

Clipper Creek

Ett mindre känt företag, Clipper Creek har sålt laddare i decennier. Designen på deras utrustning är inte lika modern och elegant som vissa av de nyare stilarna. Deras laddare är mer inriktade på flottinstallation snarare än bostäder eller företag. Clipper Creek har gjort det välkänt att deras produkter kan installeras var som helst. De sköter hemladdningsinstallationerna för Tesla Roadster. Dessa laddstationer är endast avsedda för nivå II-laddning och finns i en mängd olika konfigurationer för att möta deras kunders behov.

General Electric

Den nyaste aktören på marknaden för elbilar för laddstationer är GE. De har precis introducerat sin nya Watt Station-laddare. Den första utgåvan är främst avsedd för kommersiella installationer, men det finns planer på att introducera en bostadsversion senare i år. Watt Station är känt för sin attraktiva design. Den legendariska designern Yves Behar är geniet bakom den eleganta stilen på Watt Station. Det är också den första modellen som innehåller smart Wi-Fi-teknik.

fler insikter