Internet har förändrat det sätt på vilket företag marknadsför sig själva. Om du vill ligga i framkant måste du se till att dina digitala marknadsföringsstrategier är uppdaterade. Här är några tips som hjälper dig att komma igång:
Se till att din webbplats är mobilanpassad. Fler och fler använder sina smartphones och surfplattor för attsurfa på webben. Om din webbplats inte är mobiloptimerad går du miste om många potentiella kunder.
Investera i sökmotoroptimering (SEO). SEO är hur du får din webbplats att dyka upp högst upp på sökmotorernas resultatsidor. Det är en viktig del av varje digital marknadsföringsstrategi.
Använd sociala medier till din fördel. Plattformar för sociala medier som Facebook och Twitter är utmärkta sätt att komma i kontakt med potentiella och nuvarande kunder. Se till att du är aktiv på dessa plattformar och att du regelbundet delar intressant och engagerande innehåll.
E-postmarknadsföring är fortfarande ett av de mest effektiva digitala marknadsföringsverktygen som finns. Se till att du samlar in e-postadresser från besökare på din webbplats och att du skickar ut regelbundna nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden